Ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål til bestilling, levering eller andet?

Brekz.dk hjælper:

 

1. Log ind og bestilling

2. Levering og returnering

3. Betaling

4. Produktinformation

5. Nyhedsbrev

6. AGB og databeskyttelse

    

   

1. Bestille hos Brekz og Log in

1.1 Hvor kan jeg finde Brekz?

Brekz er oprindeligt opstået fra dyrebutikken ”Broekhuizen” i Utrecht, som havde kunder i hele Holland. Nu er Brekz udelukkende en online butik, som er aktiv i Holland, Belgien, Frankrig, Tyskland, Italien, Østrig og Danmark. Takket været et centralt indkøb og effektiv logistik, kan Brekz effektivt arbejde med at holde omkostningerne nede.

     

1.2 Hvorfor er Brekz så billig?

Fordi vi kun arbejder online og ikke har nogle fysiske butikker (mere), kan vi holde vores omkostninger lave og give vores kunder bedre priser. I og med vi er store på det europæiske marked og har en effektiv logistik, kan vi fortsat arbejde med at sørge for flere besparelser for vores kunder.

    

1.3 Hvordan opretter jeg en konto?

Du kan oprette en konto ved at trykke på knappen Log-in. Denne knap findes øverst til højre på Brekz' hjemmeside. I pop-op skærmen får du mulighed for at oprette en konto. Det gør du ved at klikke på Opret konto. På det næste skærmbillede har du valget mellem at logge ind som eksisterende kunde eller oprette en ny konto. Som ny kunde udfylder du afsnittet Ny hos Brekz. Indtast din e-mailadresse, og tryk på knappen: Fortsæt som ny kunde. På det næste skærmbillede skal du udfylde dine oplysninger og gemme dem via knappen Gem. Når du har udfyldt det hele, er din konto oprettet, og du kan bestille hos Brekz.

     

1.4 Skal jeg have en konto for at kunne bestille?

For at bestille fra Brekz kan du oprette en personlig konto. Det giver os mulighed for at betjene dig bedre. En konto er ikke nødvendig, men har mange fordele. For eksempel behøver du ikke at udfylde dine oplysninger igen ved din næste bestilling, og du kan nemt genbestille tidligere bestillinger. Du har hele tiden adgang til dine regninger og gamle ordrer. Således har du dine yndlingsprodukter lige ved hånden med et enkelt klik.

     

1.5 Hvordan kan jeg placere en ordre?

Når du er på en produktside, kan du klikke på det produkt, du ønsker, og trykke på knappen Tilføj indkøbskurv. Hermed placeres produktet i din indkøbskurv. Du kan derefter vælge at gå til din indkøbskurv eller fortsætte med at handle. Hvis du vil fortsætte med at handle, skal du klikke på krydset øverst til højre for at lukke indkøbskurven. Hvis du vil gå til din indkøbskurv, skal du trykke på knappen Indkøbskurv. Du kan til enhver tid gå til din indkøbskurv ved at klikke på ikonet for indkøbskurven øverst til højre. Her kan du se, hvilke produkter du har bestilt og det samlede beløb. For at afslutte din bestilling skal du klikke på knappen Gå til kassen. Hvis du ikke er logget ind endnu, vil du først blive ført til log-in-skærmen. Her kan du logge ind med din eksisterende konto eller oprette en konto, hvis du endnu ikke har en. Du har også mulighed for at bestille somgæst. Hvis du ikke har en, kan du indtaste alle data i formlen og vælge en adgangskode. Afhængigt af hvilken betalingsmulighed du har valgt, ser du, hvordan du skal betale. Når vi har modtaget din betaling, vil din ordre blive forberedt til afsendelse. Under denne proces vil du modtage e-mails, så du bliver informeret om status for din ordre og ved, hvornår du kan forvente produkterne.

     

1.6 Jeg har tilføjet et produkt til min vogn, og jeg vil gerne tilføje et andet produkt. Er det muligt?

Ja, dette er muligt. Hvis du ønsker at tilføje flere produkter til din ordre, og skal du blot klikke på "Fortsæt Shopping". Derefter finder du dig selv på den tidligere hjemmeside igen. Du kan derefter fortsætte med at handle og lægge flere produkter i din indkøbskurv.

     

1.7 Jeg har glemt mit kodeord, hvordan får jeg et nyt?

At anmode om en ny adgangskode, kan du gøre ved at gå til login-skærmen. Denne side viser "Glemt password". Ved at klikke, kan du angive din e-mail-adresse som du brugte ved registreringen dengang du tilmeldte dig. Vi sender et nyt password til denne e-mail adresse. Denne adgangskode kan indstilles valgfrit.

    

1.8 Hvad gør Brekz med mine data?

Alle personlige oplysninger bliver holdt strengt fortrolige af Brekz. Dine oplysninger vil kun blive anvendt til intern og automatisk behandling i forbindelse med god kundestyring, for eksempel med henblik på databehandling. Vi vil ikke dele dine oplysninger med tredjeparter. Læs mere i vores privatlivspolitik.

     

1.9 Vil jeg modtage en ordrebekræftelse?

Ja, efter at bestillingen er gennemført, vises en bekræftelse på vores hjemmeside, og du modtager en bekræftelses e-mail med dit ordre resumé.

     

1.10 Jeg har allerede afgivet en ordre, men jeg ønsker at tilføje noget til min ordre. Er det muligt?

Efter bestilling, er det ikke længere muligt at tilføje nye produkter efterfølgende. Men du kan placere en ny ordre.

 

     

2. Levering, Betaling & Forsendelse

2.1 Hvor meget koster portoen?

Danmark: Alle ordrer som overstiger 449 kr. vil blive leveret gratis.

Med ordre, der ligger under dette beløb, vil vi opkræve et beløb for forsendelse til Danmark og paknings gebyr på 29 kr. per ordre. Dette beløb er uafhængigt af antallet, størrelsen og vægten af pakkerne.

Vi leverer fra minimum ordre på 199 kr (ekskl forsendelsesomkostninger).

Hvis det af tekniske eller logistiske årsager, er nødvendigt at foretage en forsendelse i flere etaper, beregner vi kun leveringsgebyret én gang.

    

Bemærk: Vi leverer ikke Grønland, Færøerne, Bornholm, visse småøer samt til døgnboks eller pakkestationer. Dette indebære bl.a. postnummer; 3700-3999, 4592, 5900-5985, 6720, 7884, 8305, 8592, 9940

Ved levering af ekstra store genstande gælder særlige betingelser. Skulle det af tekniske eller logistiske grunde være nødvendigt at sende en levering ad flere omgange, beregner vi naturligvis kun forsendelsesgebyret én gang

For levering til specifikke regioner eller hvis du ønsker en leverance med bestemt tjeneste, kan forsendelsesomkostningerne variere. Vi beder om din forståelse!

      

2.2 Hvornår bliver min ordre blive leveret?

Vi kan ikke angive præcise leveringstid på din ordre. Det varierer efter betalingsmåden.

Hvis du betaler med VISA eller MasterCard tager levering normalt 2-4 hverdage.

Ved betaling med øjeblikkelig betaling tager levering normalt tager 2-4 hverdage.

Når du betaler via en bankoverførsel skal betalingen kontrolleres inden vi kan afsende ordren til dig. Det tager normalt tre hverdage. Efter en vellykket betaling vil din pakke blive sendt fra os, hvilket betyder yderligere tre hverdages ventetid. Så din ordrebehandling tager normalt seks arbejdsdage.

     

2.3 Hvad er leveringsbetingelser?

De generelle vilkår og betingelser kan findes her

     

2.4 I hvilke lande leverer i ?

Vi leverer ordrer i Danmark med www.brekz.dk , Tyskland med www.brekz.de, Nederlandene med www.brekz.nl, Østrig www.Brekz.at, Italien www.brekz.it og ordrer for Belgien med www.brekz.be. Ordrer til Frankrig kan håndteres via www.brekz.fr.

        

2.5 Med hvilken virksomheden er min ordre afsendt?

Vores pakker forlader vores varerlager med DPD, men grundet DPD's samarbejde med PostNord vil det være PostNord der laver den endelige levering til dig som kunde.

     

2.6 Hvordan kan jeg vide, når min ordre er afsendt?

Hvis din ordre er afsendt, vil du automatisk modtage en e-mail fra os.

     

2.7 Kan jeg spore min ordre?

Ja, du kan benytte dig af ”spor pakken” på hjemmesiden for vores leverandør, efter den er blevet sendt af os. Du vil finde de nødvendige oplysninger i e-mailen, som du modtager fra os, når din ordre er blevet afsendt fra Brekz. Mere information om vores speditør kan findes her.

       

2.8 Jeg har ventet længe på min ordre, hvad kan jeg gøre?

Du kan kontrollere status for din pakke til enhver tid via linket DPD Track & Trace,eller på PostNords hjemmeside. Dette vil blive vist i din bekræftelse e-mail. Hvis du allerede har ventet i lang tid på din levering (6 dage eller mere) kan du kontakte os. Du kan blot ringe eller sende os en e-mail: [email protected].

     

2.9 Jeg har modtaget det forkerte produkt, hvad kan jeg gøre?

Skulle det ske, at Brekz har sendt det forkerte produkt til dig, kan du returnere varen gratis. Hvis du har bestilt den forkerte vare, kan du sende det tilbage. Men i dette tilfælde er du nødt til at betale forsendelse og håndtering, samt prisforskellen på det rigtige produkt. Du kan downloade returformularen her.

   

02.10 Hvad sker der med min ordre, hvis jeg ikke er hjemme under leveringen?

Hvis du ikke er hjemme ved leveringstidspunktet vil PostNords sædvanlige regler træde i kraft.

Pakken vil blive bragt til nærmeste PostNord pakkehus, eller blive stillet ved din angivne modtagerflex placering.

   

02.11 Kan jeg få pakken til en leveret anden adresse, som min hjemmeadresse?

Ja, dette er muligt. Hvis du ønsker at sende din ordre til en anden leveringsadresse, angiv dette ved bestilling. Du kan indtaste din nye adresse i felterne. Efter det, gemmes begge adresser i din konto, og du kan vælge, hvilken du foretrækker.

   

02.12 Hvis det produkt, du har købt ikke passer, er defekt eller ikke opfylder dine forventninger. Kan du så returnere det?

Du kan returnere varen inden for 14 dage. Afhængigt af hvilken type klage det er, får du porto omkostninger refunderet. Du kan nemt kontakte os via e-mail: [email protected].

    

02.13 Skal jeg selv betale portoen ved returnering?

Hvis du har bestilt det forkerte produkt, så vil retur- omkostningerne være for egen regning. Hvis vi har lavet en fejl, ligger omkostningerne på os.

    

   

3. Betaling

3.1 Hvordan kan jeg betale på Brekz?

Brekz giver følgende muligheder for sikre betalinger:

Visa/kreditkort

Mastercard/Kreditkort

Bankoverførsel

    

3.2 Hvad er Docdata Stichting Foundation og hvorfor jeg får beskeder fra DOCdata?

Docdata betalinger er den betroede betalingspartner for Brekz. Sikkerhed og pålidelighed er deres topprioritet. Store virksomheder som Zalando, HP og Europcar arbejder også med Docdata Betaling.

Docdata håndterer alle betalingsmetoder og betalingstransaktioner for Brekz´ online butik. Derfor er betaling af dine varer altid sikre via Docdata. Hvis du betaler med Visa/Dankort eller annullerer ordren, vil du modtage en e-mail fra Docdata.

   

3.3 Jeg ønsker at betale på forhånd, hvordan fungerer det?

Hvis du ønsker at bruge forudbetaling, er det muligt, når du kommer til det første trin i bestillingsprocessen "data". Der kan du, efter at du har indtastet alle data, vælge forudbetaling. Kontroller din e-mailadresse, før du klikker på"Bestilling Betaling Betalt" knappen. Alle betalingsoplysninger for overførslen vil blive sendt til dig af den Docdata Stichting Foundation til den angivne e-mail-adresse. Vær opmærksom på at emails sommetider kan ende i spamfiltre. Kontroller dette, hvis du ikke har modtaget dine faktureringsoplysninger.

Anfør dit referencenummer ved din overførsel. Kun med referencenummeret, vil din betaling blive ordentlig registereret.

Vi beder dig om at overføre beløbet til:

   
Betalingsmodtager: St. Found. docdata payments

Bankens navn:  Deutsche Bank Bankens by: Amsterdam

BIC/SWIFT:      DEUTNL2N

IBAN:              NL66DEUT0319833518

   

Det er vigtigt, at du foretager registreringen af betalingskortet korrekt. Hvis ikke alle betalingsoplysninger er korrekte, kan vi ikke gennemføre din ordre.

Bemærk, at hvis du vælger at betale med forudbetaling, vil din ordre først blive afsendt, når vi har modtaget pengene fra din overførsel.

   

3.4 Jeg vil gerne betale med mit Visa kreditkort, hvordan fungerer det?

Hvis du ønsker at bruge dit Visa kreditkort, kan det vælges i første trin i ordreprocessen til "data". Der kan du, efter at du har indtastet alle data, vælge Visa Kreditkort. For næste skridt, skal du vælge at klikke på "Fortsæt" knappen.

Derefter skal du indtaste kreditkortoplysninger. Ved at klikke på "Bestil", er ordren afsendt. Det kan ske, at du nu har brug for at indtaste en ekstra adgangskode, også kendt som Verified by Visa. Dette er en ekstra sikkerhed for dig som bruger. Så vil du blive omdirigeret til vores hjemmeside og din ordre er gennemført.

 

3.5 Jeg vil gerne betale med mit Mastercard Kreditkort, hvordan fungerer det?

Hvis du ønsker at bruge dit MasterCard kreditkort, kan du vælge det i det første trin i ordreprocessen til "data". Der kan du, efter at du har indtastet alle data, vælge MasterCard kreditkort. For næste skridt, skal du vælge ved at klikke på "Fortsæt" knappen.

Derefter kan du indtaste kreditkortoplysningerne. Ved at klikke på "Bestil ”, er ordren afsendt. Det kan ske, at du skal indtaste en ekstra adgangskode, også kendt som MasterCard SecureCode. Dette er en ekstra sikkerhed for dig som bruger. Så vil du blive omdirigeret til vores hjemmeside og din ordre er gennemført.

 

3.6 Jeg ønsker at betale via PayPal, hvordan fungerer det?

Det er endnu ikke muligt at betale med Paypal

 

3.7 Er det muligt at betale senere?

Nej, du kan kun betale på forhånd. Vi beder om din forståelse.

 

3.8 Jeg betaler med kreditkort. Hvornår bliver pengene trukket fra min konto?

Hvis du betaler med kreditkort, er pengene oftest trukket fra din konto indenfor en uge.

 

3.9 Min betaling mislykkedes, hvad kan jeg gøre?

Hvis betalingen mislykkes, kan du gøre to ting:

- Du kan placere en ny ordre

- Vælg en anden betalingsmetode, og prøv igen

Hvis begge metoder er mislykket, så kontakt os under [email protected].

   

   

4. Produktinformation

4.1 Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har et konkret spørgsmål til et produkt?

Den nemmeste måde at kontakte os på er via e-mail: [email protected].

For produktrelaterede oplysninger, kan du kontakte vores dygtige salgspersonale. De kan kontaktes på følgende nummer:

+316 5708 9636:e

    

4.2 Søger et bestemt mærke / produkt, men kan ikke finde det, hvad nu?

Når du leder efter et bestemt mærke / produkt, kan du bruge søgefunktionen eller filteret. Hvis du stadig ikke finder det ønskede produkt, bedes du kontakte vores kundeservice på e-mail: [email protected].

Hvis det produkt, du leder efter ikke er i vores katalog eller til rådighed, kan du kontakte kundeservice. Vi ser altid frem til produktforslag.

      

4.3 Hvor kan jeg skrive en anmeldelse om et produkt?

Vores internationale Trustpilot indeholder mange tilfredse kunder, som allerede har gjort sin mening til kende, hvilket du også er velkommen til. Hvis du kan lide Brekz, ville vi sætte pris på en anmeldelse. Hvis du ønsker at skrive en anmeldelse kan du gøre det ved at klikke her. Hvis du kan lide et produkt fra Brekz, kan du vurdere produktet på produktsiden i webshoppen.

    

5. Nyhedsbrev

5.1 Hvordan kan jeg hører om nye tilbud om nye produkter hos Brekz?

For at blive informeret, kan du abonnere på nyhedsbrevet fra Brekz. Der vil du finde information om specielle tilbud, nye produkter, pleje tips og de seneste nyheder om kæledyr.

    

5.2 Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?

Det kan du gøre her!

   

5.3 Jeg ønsker at modtage nyhedsbrevet, men ingen spam fra andre virksomheder. Er det muligt?

Ved at tilmelde dig nyhedsbrevet på Brekz, vil du kun modtage vores nyhedsbrev. Din e-mail adresse vil ikke blive delt med andre virksomheder. Du vil ikke modtage spam.


   

6. AGB og databeskyttelse

6.1 Hvor kan jeg finde de generelle vilkår og betingelser for Brekz?

De generelle vilkår og betingelser kan findes her.

    

6.2 Bliver mine personlige oplysninger ved Brekz sikret for andre?

Selvfølgelig er dine data og dine personlige oplysninger beskyttet af os. Vores fortrolighedspolitik kan findes her.

Hvis du ikke er derhjemme på leveringstidspunktet, vil PostNords sædvanlige regler træde i kraft. Pakken vil blive bragt til nærmeste PostNord posthus, eller blive stillet ved dit angivne ModtagerFlex sted.


Hold mig opdateret

Du vil modtage én e-mail, når dette produkt er kommet på lager igen.

E-mail
Ugyldig e-mail adress Ugyldig e-mail adress Du ér allerede tilmeldt beskedservice via e-mail, om dette produkt. Noget gik galt
Din e-mailadresse vil ikke blive brugt til andre formål.